Karaoke & Design Festa

Fredag:
I fredags var vi på en standingbar med Peter (vår korridorvän från Holland) och drack öl med massa folk han träffat genom en japansk tjej.
Vi blev bjudna på öl och tequila av två killar från Kanada och Nya Zeeland och det slutade med att vi blev meddragna med massa folk på karaoke.
På vägen till karaoken träffade vi en svensk tjej, hennes japanska kompis som hette Ingmar efter Ingmar Bergman (hans föräldrar diggar Bergman) och en kille från Kanada som hette Justin. De följde med oss och vi var sammanlagt 13 pers från hela världen i ett karaokerum som vi fick ha till 5 på morgonen med obegränsad gratis bar!! Kostade strax under 200kr per person!
Det var helt galet.



Jag, Amanda och den svenska tjejen Katarina körde Swedish karaoke team med ABBAs "Gimme me, gimme me (a man after midnight)" haha.




Lördag:

Vi (Julia Hellgren var med oss) skulle till Asiens största konst och musik event Design Festa Art Festival och se ej ännu etablerade konstnärer från hela världen ställa ut och sälja sina verk i Tokyo Big Sight (en ascool byggnad nere vid Tokyo Bay).
Amanda svimmade på tunnelbanan dit, dramatiskt eftersom hon stod upp och ramlade ner på en person som verkade vara helt neutral och oberörd. Kvinnan satt bara och stirrade framåt och jag försökte lyfta upp Amanda som vaknade snabbt. Det löste sig med lite vila och vatten och sedan var vi på gång mot Design Festa igen.
Det var en riktigt cool upplevelse och vi fick gratis biljett för att vi bor på Sakura House!

Tokyo Big Sight:



Inne på Design Festa satt denna killen bland alla hundratals människor och körde sin grej, han var riktigt riktigt grym.



Inne i hallen (det var typ som en mässa fast med livemusik osv) fanns allt möjligt konstnärligt, t ex live måleri. Fler bilder kommer på facebook.




Design Festa festivalen var riktigt riktigt inspirerande (det är Design Festa som står bakom det galleriet jag ska ställa ut mina tygpåsar på också för övrigt) och vi köpte lite tavlor. Konstnärerna som låg bakom målerierna blev helt till sig när vi köpte dem, folk stod och applåderade och gav sushibitar i plast (något slags mobilsmycke folk har här haha).

Här är Amandas tavlor:



Här är min (jag köpte en till men en är eventuellt en present så den tänker jag inte visa mohaha):





Nu ska vi ut och fira norges nationaldag på trä-bar!

Moshi moshi!

Oda & Amanda

Kommentarer
Postat av: Philip

Den karaoke-baren vill jag besöka när jag är i Tokyo!

2010-05-17 @ 17:41:54
Postat av: roman

först och främst, gratulerar med dagen :)



ochjag gillart!



vi kör singstar i gårda och låtsas att vi är i tokyo. vi sjunger elvis (!) låtar och dansar till chaka khan. det är fint men vi saknar er...



vi hörs imorgon

pushi pushi, moshi moshi

2010-05-17 @ 23:19:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0