Picknick och Ageha


På James hej då-fest blev vi inbjudna till en picknick dagen efter i Yoyogiparken. Där träffade vi Emma, Yo och massa som bor under oss i Sakura house. Vi satt och åt sushi, chips, dumpling och massa annat och eftersom det var Emmas hejdå-picknick (vi går på hejdå-fester hela tiden haha) så var det som en förfest inför förfesten. Vi satt där till det blev solnedgång.









Jag och Oda bestämde oss för att gå hem för att fixa iordning inför förfesten som vi skulle ha hemma hos oss. Nästan alla från picknicken skulle komma hem till oss senare och det blev en del människor. Det kom massa av Emmas vänner och det blev en riktigt lyckad förfest! Även de som bor under oss kom upp och det blev verkligen fullt hus.







Emma fick panik på att jag och Oda hade på oss plajettklänningar och hon hade på sig "strandklänning" så vi fixade till henne lite haha


Bästa kortet! Precis innan vi går mot shuttlebussen mot Ageha. Yo hittade hatten...


Efter detta fortsatta festen, vi försökte få ut alla men insåg snart att det inte skulle gå så vi lämnade över ansvaret på våran korridorvän Chris. Vi sprang mot Shibuya för att hinna med bussen och såklart var vi tvunga att ta ut pengar först och när vi kom fram så såg vi den sjukt långa kön! Jag (Amanda) och Emma kommer då på den ultimat idén att börja prata med en japan som stå hyfsat långt fram i kön. Detta fungera väldigt bra och precis när bussen anländer ropar vi på Yo, Oda och Chris (en annan Chris än våran korridorsvän) och de slinker in i kön och vi kommer med bussen.

Väl framme går vi inte och får låsa in stora väskor och kamera för man får inte ta kort inne på Ageha, Oda gjorde dock det ändå men mobilen så ha lite överseende .

Såklart hade det en pool men man fick absolut inte bada i den




Alla älskar glowsticks på klubbarna


Oda, Yo och Emma träffade en kille som kom fram till dom och skrek "SLAP ME" och efter några om och men gjorde det de och Oda försökte få det på bild. Andra bilden är en av de bättre!




Ageha var grymt men tyvärr tappade jag (Amanda) bort min väska med mitt pass, körtkort, ica-kort och suicakort(tunnelbanekort). Men det är löst nu som tur är! Det är ändå lite status att jag kommer ha ett pass som är utfärdat i Tokyo fast kortet säker blev förfärligt haha.

Sayoonara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0